Egyszerű diótorta

2012. május 20., vasárnap · Posted in ,

Ez a fajta torta már rég kiment divatból, lehet, hogy már szégyen ilyen tortával előállni, de nekem ez az egyik kedvencem. 



Hozzávalók:
a tortához:
  • 3 dkg margarin,
  • 2 tojás,
  • 25 dkg cukor,
  • 1 tasak vaníliás cukor,
  • 15 dkg fehér liszt,
  • 10 dkg teljes kiőrlésű liszt,
  • 100 ml tej,
  • 100 ml víz
  • fél csomag sáfrányos sütőpor
a krémhez:
  • 20 dkg vaj,
  • 20 dkg porcukor, (vagy kristálycukor)
  • 15 dkg darált dió
  • 1 tasak vaíliás cukor. 

A tojásokat szétválasztottam, a fehérjéből kemény habot vertem. A sárgákat a cukorral és a margarinnal habosra kavartam, hozzáadtam a vaníliás cukrot, a sáfrányos sütőport, a tejet, a vizet, majd apránként a lisztet is, majd jól elkavartam. Utána hozzáadtam a tojáshabot és óvatosan beleforgattam a masszába, nehogy összetörjön. A sütőpapírt megkentem margarinnal, a formába helyeztem, majd beleöntöttem a masszát. Előmelegített sütőben megsütöttem. Rácson hagytam kihűlni, majd utána egy éles késsel ketté vágtam. Mindkét lapot meglocsoltam cukros sziruppal. Amíg hűlt, elkészítettem a krémet, ami roppant egyszerű. A puha vajhoz hozzáadtam a cukrot, a vaníliás cukrot, a diót és fakanállal (nem kell hozzá robotgép) jól összekavartam. Egy részével megkentem  az előzőleg becukrozott alsó lapot, ráhelyeztem a felső lapot,  bekentem a tortát a maradék krémmel, majd megszórtam darált dióval és kimagolt, házilag eltett meggyel díszítettem. Pár órára hűtőbe kell tenni, hogy összeálljon.

2 Responses to “Egyszerű diótorta”

  1. A gyerekeim imádják a diót, minden formában, ez a torta igazán jól hangzik, mindenképp kipróbálom :-) Köszönöm a receptet :-)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.