Saláta üvegben télire

2012. június 26., kedd · Posted in ,

Most biztos felmerül bennetek a kérdés, hogy miért kell eltenni a salátát télire, mikor télen is gyönyörű salátát lehet kapni jó áron. Ez igaz, ezzel egyetértek, de nekem a saláta ott volt a kertben, és sokkal több volt, mint amit el tudtunk volna fogyasztani. Sajnáltam otthagyni tönkremenni, vagy a tyúkoknak adni, így az idén kipróbáltam valami újat. Sosem tettünk el salátát, de az idén azt mondtam, hogy megpróbálom.


Hozzávalók:
  • saláta,
  • só,
  • ecet
  • szalicil.
A salátát leveleire szedtem, jól megmostam, majd megtéptem. Én a salátát nem szoktam késsel vágni, mert oxidálódik, így mindig kézzel tépem. Utána a  fövő vízhez adtam, hozzáadtam az 1 evőkanál sót a kb 5 liter vízhez, 1 evőkanál cetet és kb. 10 percig főztem. Utána jól kimosott üvegekbe tettem, a főzőléből ráöntöttem annyit, hogy ellepje, minden üveg tetejére tettem 1 késhegynyi szalicilt, összekavartam és rátettem az üveg kupakját, majd jól rácsavartam. Száraz dunsztban hagytam kihűlni.

13 Responses to “Saláta üvegben télire”

  1. Jó ötlet, kíváncsi lennék majd az ízére! Megírod, ha megkóstoltátok? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hamarosan elkészül belőle a leves és akkor lesz bejegyzés is!

      Törlés
    2. Jó ötlet,nem cicozok, vagy simán zacsi,fagyi. Ha idő 1 rottyantás és dobozokba fagyiba. Fincsi.

      Törlés
    3. Elnezest kerek , hogy kozbe szolok.En mar evek ota igy teszek el vajsalatat telire .Fozeleket vagy levest keszitek belole. Nem azert csinalom mert telen nincs salata , hanem azert mert ez sokkal finomabb , ropogos az etelben , de nem kemeny. Savanyusagnak viszont nem tudom eltenni telire .

      Törlés
  2. uborka eltevésben vagyok profi..minden dicsekvés nélkül.jó tíz éve kezdődött...azóta is mindig teszek el, alma paprikát is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mi is szoktunk eltenni uborkát, van róla bejegyzés is. Az almapaprikát nem nagyon szeretem, mert csíp!

      Törlés
  3. A salátaleves a kedvencem, ezért is örülök, hogy rátaláltam a bejegyzésre. Az lenne a kérdésem, hogy elállt így a saláta? Ha igen, mennyi ideig? Köszi szépen!

    VálaszTörlés
  4. Ha fel mertem tenni a receptet a blogra, akkor gondolhatod, hogy eláll :) Az enyém nem romlott meg. Én tavasszal vettem elő és nagyon jó volt. Szerintem eláll, de tovább, mint az új saláta megjelenése, amúgy sem fogod tartani, szerintem.

    VálaszTörlés
  5. Az jó is hogy sajnálod a salátád elfecsérelni de jobb lett volna csak soban eltenni mert a szaliciltol acintos lesz és az egészen más ize lesz vagy lefagyasva még ugyis jobb és egészségesebb hidd el tudom mert én is mint te csináltam és az iz nem jött be puszi bocs a komentét

    VálaszTörlés
  6. Receptet nagyon kőszőnőm ,mert ezen az őszőn nagyon sok szép salátáim vannak ,már tele van a hűtőm de meg probálom a soval is meg a szalicilel is el tenni borkánba.

    VálaszTörlés
  7. Csak sós vízben lehet mert ecetet nem használok?

    VálaszTörlés
  8. Esetleg a citrom leve nem jó?

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.