Happy Bread, avagy Boldog Kenyér

2012. augusztus 15., szerda · Posted in , ,

Ezt a kenyeret Illéskrisz játékára készítettem.


Hozzávalók:
  • 1 kocka, 25 g-os friss élesztő,
  • 1 evőkanál cukor vagy méz,
  • 100 ml langyos tej,
  • 500g liszt, plusz amennyit a dagasztás felvesz (én 20 dkg 000-ás, 20 dkg 550-es és 10 dkg tk lisztkeveréket használtam),
  • 1 teáskanál só,
  • 2 tojás, könnyedén felverve,
  • 150 ml langyos tej a dagasztáshoz,
  • 2 evőkanál olívaolaj,
  • 100 g vaj, olvasztott és lehűtött a kenéshez (én olajat használtam, mert lusta voltam melegíteni, egyébként ugyanaz az eredmény)
A kenéshez:
  • 1 tojás sárgája.
Az élesztőt  100 ml langyos, cukros tejben felfuttattam. Egy  tálba tettem a lisztet, a sót,  összekevertem,  és hozzáadtam a felvert tojást, az élesztős tejet, a maradék langyos tejet, az olívaolajat és összegyúrtam. Kevés lisztet szórtam a tetejére, tálastól betettem egy neylon zacsiba, lezártam és az egészet letakartam egy vastag takaróval. Egy óra alatt duplájára kelesztettem. Utána a videón látható módon jártam el.

Figyelem!!!! A  tésztát 8 részre kell vágni, nem pedig ahogyan a videón készíti, ugyanis ott  3 adagot készít, ezért figyelni kell.


Miután felvágtam, papírral kibélelt tepsibe helyeztem és még kb. 20 percig kelni hagytam. Utána megkentem tojássárgával és előmelegített sütőben készre sütöttem.



 
Az eredeti recept itt található

3 Responses to “Happy Bread, avagy Boldog Kenyér”

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.