Kerek harmonika kenyér - dupla adag

2012. augusztus 28., kedd · Posted in ,

Megint harmonika kenyér. Aki már sütött a családnak, az tudja, hogy nem lehet jóllakatni vele a társaságot és állandó menü lesz ezután az étlapon. 

Előre elnézést kérek a tálalásért. Vidéken készítettem és ott nincs meg minden, ami egy szép tálaláshoz szükséges. A sütéshez sem, mert nem volt két egyforma kalács formán, így egy 12 literes kerek lábast használtam. Most már megszoktam, hogy egy kis leleményességgel mindent meg lehet oldani. Kérem nézzétek el nekem a képen látható sütőpapírt:)



Hozzávalók:
  • 1 kg fehér liszt, 
  • 1 db 5 dkg-os élesztő,
  • 500 ml víz,
  • 2 tojás,
  • 4 evőkanál olíva olaj a tésztába, és még egy kevés a kenéshez
  • 4 kk. só,
  • 2 kk. cukor,
  • 300 g juhtúró,
  • 300 g apróra vágott szalámi
  • 300 g apróra vágott paprika.

Az élesztőt felfuttattam 350 ml langyos vízben, amihez hozzáadtam két kávéskanál cukrot.  A lisztet egy tálba tettem, hozzáadtam a sót, a tojást és a négy kanál olajat, majd a felfuttatott élesztőt, és végül a maradék vizet. Jól összedolgoztam, addig, amíg egy jó, nem ragadó tésztát kaptam. Egy órát letakarva, meleg helyen pihentettem amíg duplájára kelt. Ekkor kevés liszt hozzáadásával átgyúrtam, négy részre osztottam és minden darabot téglalap alakúra nyújtottam. Elhelyeztem rajta a juhtúrót, az apróra vágott  szalámit és a paprikát. A szélét megkentem olíva olajjal, összehajtottam, a tetejét is megkentem olíva olajjal és felszeleteltem. Sütőpapírral kibélelt kerek lábasba helyeztem a szeleteket egymás mellé. Az olaj arra jó, hogy nem engedi a szeleteket összeragadni, vagyis sütés után könnyen leválaszthatók egymásról. Ettől harmonika kenyér. Miután elhelyeztem minden szeletet, még 15 percet pihentettem letakarva, meleg helyen. Aztán előmelegített sütőben, lassú tűzön megsütöttem (kb. 45 – 50 perc). 

6 Responses to “Kerek harmonika kenyér - dupla adag”

  1. Látom nagyon fekszik neked ez a kenyérfajta. Én meg még sosem találkoztam hasonlóval, de nagyon jópofa. Szerintem a sütőpapíros kép pont klassz, olyan rusztikus, autentikus tőle. Külöben én mindig lábasozok, persze az "rendes" kenyér, de nagyanyám is abban sütött mindenfélét.

    VálaszTörlés
  2. Ismét nagyon guszta lett,ebben a formában is! A kép pedig szuper lett szerintem ,nekem nagyon tetszik.

    VálaszTörlés
  3. Mindig megcsodálom a harmonikás alkotásaidat, de még nem jutottam oda, hogy én is teszteljem. A tálalással sincs semmi gond!

    VálaszTörlés
  4. Fincsi lehet ;-), még sehol nem láttam hasonlót.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon guszta! Lehet nekem is ki kell próbálnom? :-))

    VálaszTörlés
  6. Most fedeztem fel ezt a kerek kenyeredet, ez talán még szebb, mint a sima formában készülő! :) Nagyon mutatós! :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.