Körtedzsem

2012. augusztus 22., szerda · Posted in ,


Hozzávalók:
  • körte,
  • fahéj,
  • szegfűbors,
  • cukros dzsemfix,
  • szalicil a lekötéshez,
  • celofán
Leszedettem a (bio, nem vegyszerezett) körtét a fáról. Megmostam, lehajaztam, négybe vágtam  és kivágtam a magházát. Nagyobb darabokra vágtam és feltettem főni. Hozzáadtam a fűszereket és kavargatás mellett puhára főztem. Nagyon édes, aromás körte a miénk, ezért cukrot nem adtam volna hozzá, de a kilós dzsemfix tartalmaz cukrot is, direkt így van csomagolva. Ehhez a 6 üvegnyi lekvárhoz hozzáadtam  kb. 2 ujjnyit a csomagból. Összekavartam, hagytam még 5 percig főni, aztán kiszedtem belőle a fahéjat és jól kimosott üvegekbe tettem. Két celofán között szalicil módszerrel lekötöttem, majd száraz dunsztba hagytam kihűlni.

One Response to “Körtedzsem”

  1. Körtéből még nem főztem dzsemet, de miért ne, nagyon finom lehet! :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.