Legényhódító (gyors, igen jó)

2012. november 26., hétfő · Posted in , ,

Kíváncsi lennék hányan mosolyogtok a cím/elnevezés láttán.  Én is mosolyogtam, szóval nyugodtan meg lehet írni.  Mielőtt még bárki félreértene, nem akarok legényeket hódítani, a recept a Vácza receptes könyvből származik, ők nevezték el így, én csak használom. 

25 deka cukrot 15 deka zsírral, 2 egész tojással, 1 citrom reszelt héjával, fél csomag Váncza-vanilincukorral, 50 dekaliszttel kevert 1 csomag Vácza-sütőporral és annyi tejjel összegyúrunk, hogy lágyan nyújtható legyen. A tészta nagyobbik felét tepsi aljára tesszük és megkenjük a következő töltelékkel: 12 deka őrölt pörkölt mogyorót 12 deka porcukorral, fél citrom reszelt héjával, 2 egész tojással és 2 kanál morzsával elkeverjük. A töltelékre a maradék tésztát helyezzük egyenletes vastagra nyújtva. Tojással megkenjük, kevés tört mogyoróval megszórjuk és villával megszurkálva, lassú tűznél jól átsütjük. Sütés után vanilin-szórócukorral hintjük be és szeletekre vágjuk. 

Én nagyjából betartottam a receptet, annyi eltéréssel, hogy zsír helyett margarint és mogyoró helyett diót használtam. Legényt nem hinném, hogy lehetne vele hódítani, de finom süti lett belőle.

4 Responses to “Legényhódító (gyors, igen jó)”

  1. Legényfogó levesről már hallottam, legényhódító sütiről még nem, de nagyon jól néz ki, biztosan finom is! :) Klassz a karácsonyi háttered! :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.