Martini házilag

2012. november 23., péntek · Posted in ,

Azt nem mondhatom, hogy antialkoholista vagyok, de ha el lehet kerülni az alkoholt, akkor nagy ívben megteszem. Ha mégsem lehet elkerülni, akkor nagyon megnézem, hogy miből mennyit iszom. A Martini az egyedüli ital, amire azt tudom mondani, hogy szeretem :) Most megpróbáltam házilag elkészíteni, puszta kíváncsiságból. Ha kész lesz, akkor beszámolok az eredényről.


Hozzávalók:
  • 30 dkg mosatlan rizs,
  • 1,5 kg cukor,
  • 1 vaníliarúd (vagy 3 tasak vaníliás cukor),
  • 10 dkg mazsola,
  • késhegynyi fahéj,
  • 8 – 10 szem szegfűszeg,
  • 3 db citrom karikára vágva.
A hozzávalókat üvegbe tesszük, ráöntjük a vizet és meleg helyen tartjuk, hogy 7 nap alatt kifőjön. Naponta egyszer megkavarjuk fakanállal, és gézzel letakarva tároljuk. A 7 nap elteltével még 6 hétig érleljük anélkül, hogy megmozdítanánk. Utána leszűrjük, és gumislag segítségével (mint a bort) üvegekbe rakjuk. Forrás: Kötényke – 32 szám

Kicsit izgulok, mert üveg helyett teflonos edénybe tettem és szelepes üvegfedővel fedtem le. Majd meglátjuk mi lesz belőle.

7 Responses to “Martini házilag”

  1. Kíváncsi vagyok az eredményre, mert szeretem a Martinit, remélem beszámolsz róla.

    VálaszTörlés
  2. Mindenképp beszámolok majd. Ma jár le a hetedik nap és már kezd főni.

    VálaszTörlés
  3. Hűűűű én is kíváncsian várom a végeredményt! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Büszkén jelentem, hogy már fő :) tehát ez már jó jel!

      Törlés
  4. Itt az eredmény
    http://legyunkeszsegesek.blogspot.ro/2013/01/martini-hazilag-eredmenyhirdetes.html

    VálaszTörlés
  5. A hozzáértés nélkül erjesztett alkohol nem feltétlenül egészséges, most arról nem beszélve, hogy a Martini egy vermut (fűszerezett likőrbor), ez meg egy totálisan más dolgokkal ízesített cukorcefre. (Ti. a rizs ebben a receptben nem erjed meg, csak a kristálycukor.)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.