Foszlós vajas kalács

2012. december 10., hétfő · Posted in ,


Ez a kedvenc kalács receptem. Mindig ezt szoktam elkészíteni és ajánlom nektek is. Nem csak a neve foszlós, az állaga is.


Hozzávalók:
  • 50 dkg fehér liszt (000, kalácsnak való),
  • 1 kocka friss élesztő (25 g),
  • 2 tojás sárgája,
  • 4 ek cukor,
  • 80 g margarin,
  • 1 mk só,
  • 3,5 dl tej (1,5%-os, de 3,5%-os is nagyon jó).
A kenéshez:
  • 2 tojás sárgája (nekem egy nem volt elég).
Egy deci meleg tejben egy  evőkanál cukorral felfuttattam a friss élesztőt. A meleg lisztet egy tálba tettem, és mélyedést készítettem a közepébe. Beleöntöttem a felfuttatott élesztős tejet, és a körülötte lévő lisztből csak annyit kevertem mellé, hogy galuska állagú legyen. A tetejét megszórtam egy kis liszttel, letakartam, és meleg helyen kb. 20 percig kelesztettem. 

Amikor már duplájára nőtt, az egészet összedolgoztam a maradék langyos tejjel, a tojássárgákkal és a cukorral. Jó sokáig dagasztottam, de ahhoz, hogy  a kezem és a tál oldala is tiszta legyen, még adnom kellett hozzá kevés lisztet. Akkor 2-3 adagban beledolgoztam az olvasztott vajat, és addig gyúrtam, amíg a tészta az egészet be nem itta. Az eredeti receptben úgy írja, hogy addig kell dolgozni, amíg a tészta szép hólyagos nem lesz, de én fél órát bírtam dagasztani, a tészta viszont nem lett hólyagos. Ez nem gond, hisz így is nagyon finom, foszlós lett. Meleg helyen letakarva duplájára kelesztettem.
Lisztezett deszkára borítottam, lazán átgyúrtam és három részre osztottam. Lazán, rázogatva három egyenlő hosszúságú-vastagságú rudat formáztam belőlük, és szépen összefontam őket. A két végét alulra hajtottam,  hogy jobban mutasson. Sütőpapírral kibélelt kalácsformába tettem és letakarva még kb. 20 percig kelesztettem.  A tetejét megkentem tojássárgával, és előmelegített sütőben 200 fokon kb. 40 perc alatt aranyszínűre sütöttem.  Kiborítottam a formából, és rácsra téve hagytam kihűlni.


Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.