Szerb perec

2013. január 27., vasárnap · Posted in ,

Bevallom szép perecet készíteni nem egy egyszerű dolog. Nemrég elnéztem a perecest milyen ügyesen és gyorsan sodorja a pereceket. Gondoltam nekem is egyből sikerül :) Szóval próbálkoztam és a 14 perecből kettő üti meg a mércét. A többi se eldobni való, de bizony ezt gyakorolni kell még.


Hozzávalók:
  • 80 dkg liszt,
  • 200 ml víz,
  • 200 ml langyos tej,
  • 100 ml olaj,
  • 1 kk cukor,
  • 1 kk só,
  • 50 g friss élesztő.
A kenéshez:
  • 1 felvert tojás
A sós péphez:
  • 3 ek liszt, 
  • 1 ek só.
Az élesztőt a langyos, cukros tejben hagytam felfutni. Addig a lisztet összekevertem a sóval és az olajjal. Hozzáadtam az élesztős tejet és a langyos vízzel addig dagasztottam, míg jó puha tésztát kaptam, ami nem ragadt a kezemhez. 30 percig meleg helyen kelesztettem. Utána elkezdődött a művészkedés :) Vagyis a tésztát elosztottam és pereceket sodortam belőle. Majd a felvert tojással megkentem, előmelegített sütőbe toltam. Amíg sült, elkészítettem a sós pépet, kb. 10 perc sütés után kivettem a sütőből, meglocsoltam a péppel, visszatettem a sütőbe és pirosra sütöttem. Nagyon finom, ajánlani tudom mindenkinek.


8 Responses to “Szerb perec”

  1. Hű de beleharapnák!:))Én is már mióta készülök perecet sütni,de valahogy mindig elmaradt.

    VálaszTörlés
  2. Hát valóban bele tudnék én is harapni, nagyon szépek és finomak lettek. Nagyon ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  3. Perecet még soha nem sütöttem, de most mentem a receptet, tetszik! :) Vannak még perecesek? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hankka - Én egyszer már sütöttem, de az se lett valami gyönyörű. A másik blogomon van a recept
      http://gasztro-szepseg-es-sokmas.blogspot.ro/2012/03/sos-perec.html

      De én inkább ezt ajánlom, ez nekem sokkal jobban tetszik.

      Törlés
  4. Sós perec:-) Még soha nem sütöttem, nem is gondoltam volna, hogy nehéz lenne. Amit megmutattál, az csodaszép lett.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gerdi, én másodszor sütök. Nem a sütés a nehéz, hanem a formázás, de neked biztos ez is sikerülne, mert neked gyakorlott kezed van.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.