Duna - Il Danubio

2013. február 19., kedd · Posted in ,

Ezt a receptet több olasz blogon láttam. Ott a sós változata volt elkészítve, de írták, hogy lehet édesen is készíteni. Végül Violly receptjét választottam és az édes változatát készítettem el. 

Violly, grazie mille!

Hogy miért Duna a neve? Ne kérdezzétek mert én sem tudom. Ők így közölték én meg nem fogom megváltoztatni. 

Hozzávalók a tésztához:
  • 400 g liszt (000),
  • 1 kocka friss élesztő,
  • 200 ml langyos tej,
  • 1 egész tojás,
  • 50 g cukor,
  • 50 g margarin,
  • 1/4 kk só,
  • 1 tasak vaníliás cukor.
Hozzávalók a krémhez:
  • 300 g tehéntúró,
  • 100 g cukor,
  • 2 tasak vaníliás cukor,
  • 1 tojás,
  • 50 g mazsola,
  • kevés cukros víz,
  • rumaroma
A tetejére:
  • 1 egész tojás felverve,
  • kevés cukor.

Az élesztőt 100 ml langyos cukros tejben felfuttattam. A lisztet és a többi hozzávalókat a dagasztó tálba tettem, hozzáadtam az élesztős tejet és a maradék 100 ml tejjel tésztát gyúrtam belőle. Letakarva, meleg helyen duplájára kelesztettem. Amíg kelt, a mazsolát beáztattam egy kevés cukros vízbe, amihez hozzáadtam a rumaromát. A krémhez valókat egy keverőtálba tettem és csomómentes krémet kevertem belőle, majd hozzáadtam a mazsolát is. Utána a tésztát lisztezett deszkát finoman átgyúrtam és 19 egyenlő részre osztottam. Mindegyik darabkát kinyújtottam és a közepére tettem egy kk krémet, majd batyut csináltam belőle és az összefogott részével lefele, beletettem az előzőleg sütőpapírral kibélelt kerek formába. Körkörösen elhelyeztem mind a 19 darabot, majd a tetejét megkentem a felvert tojással és rászórtam egy kevés cukrot. Előmelegített sütőben pirosra sütöttem.

3 Responses to “Duna - Il Danubio”

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.