Gyulladt ujjra gyógyír házilag :)

2013. február 5., kedd · Posted in

Most mosolygok itt a gép előtt. :) Azon mosolygok, hogy milyen reakciót fog ez kicsalni az olvasókból. Biztos lesz, aki azonnal elillan az oldalamról, lesz olyan is, aki esetleg ismeri ezt a praktikát és gondolom lesz olyan is, aki majd elcsodálkozik.


Amint a képen is látható, begyulladt az ujjam :) Igen, manikűrözés közben figyelmetlen voltam és megsértettem. Ez egy "rookie mistake" vagyis kezdők csinálnak ilyeneket, de amint a mellékelt ábra is bizonyítja, sok év tapasztalattal a hátam mögött is megtörtént. 

Erre Édesanyám (aki a nagyitól tanulta) mindig a hagymás kötést alkalmazta. Egyszerű és nagyon hatásos gyógymód. Kicsit büdös, de attól még használható :)

A hagymát meghámoztam és levettem egy rétedet belőle. A gáztűzhely égőjét pár percig hagytam égni, hogy a vaslap felmelegedjen, majd eloltottam a gázt és ráhelyeztem a hagyma héjat. Óvatosan kell bánni vele egyrészt azért, mert forró lapon dolgozunk, másrészt pedig a hagyma törik. Lassan nyomogattam a lapra, addig, amíg egészen megpuhult és meg is pirult kissé. Ekkor az ujjamat forró víz alá tettem, hogy a bőr megpuhuljon és (esetleg) a seb kinyíljon. Utána óvatosan (mert nagyon forró) rátettem a hagymát (a belső felével) a sebre. Itt figyelmeztetem a  szenvedő alanyt, hogy zárja össze a lábait, mert nagyon éget és fáj, de csak egy percig! :)  Ezután bekötöztem és hagytam pár órát hatni. Ha nagyon be van gyulladva, akkor meg lehet ismételni.  Garantált a módszer. Ha már gennyes, akkor a hagyma kihúzza. 

Szeretem ezeket a praktikákat, mert hatásosak, nem ártalmasak és természetes gyógyszernek minősítem őket.

13 Responses to “Gyulladt ujjra gyógyír házilag :)”

  1. Ezt nem ismertem, de jó tudni. Köszönöm. Az én Nagymamám, pedig ilyen esetre paradicsomot ajánlott, mert az is gyulladáscsökkentő.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Engem érdekelne az a paradicsomos változat mert még sosem hallottam róla.

      Törlés
    2. A paradicsomot nyersen tette rá és bedunsztolta és egy darabig rajta hagyta. Lelohadt a gyulladás.

      Törlés
    3. Azt hiszem ez jobb, mint a hagyma, mert nem annyira "szagos". Köszönöm szépen Mrita.

      Törlés
  2. Én is a paradicsomos verziót szoktam alkalmazni,de ezt is jó tudni! Martinelli, csak egy tanács, próbáld ki,hogy ollóval abszolút nem manikűrözöl,csak reszelőt használsz, és bőr puhító folyadékot,a körömágybőr vissza tolásához. Én évek óta ezt teszem,a körmöm azóta nem törik, a bőr egy idő után elvékonyodik és nem vastagszik meg mint mikor az ollóval vágjuk.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Érdekes, hogy ketten írtátok a paradicsomot. Remélem valaki elmeséli hogyan kell.
      Van nekem citromos olajom, még Hágából hoztam, de néha előveszem az ollót is. Egyébként tényleg a bőrpuhító és a reszelő az igazi, a manikűrös is ezt mondja.

      Törlés
  3. De jó, erről nem is hallottam. Sokszor belenyisszantok én is, mert sietek, nem érek rá puhítani, áztatni. A körmöm télen annyira puha, törik és törik, most körömerősítővel lakkozom, hátha erősödik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tejet és tejterméket kell fogyasztani és A vitaminos olajjal kenni.

      Törlés
  4. Martinelli egy szelet paradicsomot az érintett felületre helyezed,továbbiakban ugyan úgy jársz el mint a hagymás pakolásnál.Keléseknél is szuper jó alternatíva, próbáld ki egyszer.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez érdekes, mert ha emlékezetem nem csal, a paradicsom csípi a sérült felületet, de ezek szerint akkor gyógyít is. Mindenképp kipróbálom, bár azért remélem nem lesz rá szükség. Köszönöm szépen Böbe.

      Törlés
  5. Az elcsodálkozók táborába tartozom, eddig erről a praktikáról nem hallottam, de megjegyzem magamnak, hátha szükség lesz még rá! :) Nálunk is a paradicsom vált be eddig, de csak gyulladásra, nyílt sebre nem szoktuk tenni! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hankka, én is csodálkozom, hogy nem ismert ez a gyógymód, és azon is csodálkozom, hogy Ti ezt paradicsommal gyógyítjátok.

      Fogok még hozni ilyen recepteket, mert kölcsönösen tanulhatunk egymástól!

      Törlés
  6. A kislanyomnak nagyon csunyan begyulladt,begenyesedett(egy szalka miatt) a huvelykujj begye ...eloszor egy picit megszurtam neki steril tuvel h a genny resze eltavaoldjon onmagatol ha tud...utanna sos vizbe aztattam egy ideig, aztan megpihentettem neki,aztan megint sos viz egy ideig.ezek utan paradicsomot helyeztem az ujbegyere (egy darabkat amiben van mag resze is) es bekotoztem neki ejszakara..reggelre majd h nem szinte elmult..meg egyszer megismeteltem..es voala el is tunt a gennyes gyulladt ujbegy...

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.