Vaj helyett tejföl

2013. február 23., szombat · Posted in , ,


Most az újító korszakomat élem :) Mindent kipróbálok. Régebb a lekváros, dzsemes, mézes kenyeret úgy ettük, hogy egy réteg vajat, margarint kentünk a kenyérre és erre jött rá a lekvár, dzsem, vagy méz. Most nem fogyasztok se vajat, se margarint és a méz és a lekvár/dzsem is elég ritka az étlapomon. Ennek ellenére néha kívánom a régi ízeket. 

Ma nem tudom mi vezérelt, de tejfölt kentem a kenyérre vaj helyett. Vettem kb. 1 hete az egyik képviseleti üzletben kimérős tejfölt, ami mára olyan lett, mint a vaj. Tökéletes a kenyérre kenésre, nem savanyú és nagyon finom. Erre kentem a mézet. Próbáljátok ki :)

10 Responses to “Vaj helyett tejföl”

  1. Mi rendszeresen eszünk tejfölös kenyeret. De mitől egészségesebb, mint a vaj? Hiszen a vajnak is tejföl az alapanyaga!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt nem mondtam, hogy egészségesebb, csak azt, hogy kiróbáltam.

      Törlés
  2. Hát ha ez igazi tejföl volt, el tudom képzelni, mennyire finom lehetett. A vajnak pedig vagy tejszín, vagy tejföl az alapanyaga. Mivel azonban a vajból hiányoznak a savanyú alkotóelemek, úgy mint savó és író (nem keverendő össze a kettő) így marad a tömény állati zsír koncentrálva, nincs mellette a lebontását segítő savanyú, savas közeg. Szerintem mind a kettő egészséges, kis mennyiségben, mert természetes alapanyag. Jobb mint bármi műanyag. (szerény véleményem) :-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gionetta, ez olyan tejföl, hogy egy hét után vágni lehet. Köszönöm szépen a részletes tájékoztatót, jól jön az ilyen!

      Törlés
  3. A gyerekeim még kicsik voltak, rendszeresen a tejfölös kenyeret kérték.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De csak simán tejfölöst? Vagy kentél még valamit a tejfölre?

      Egyébként mi is ettük volna anno, de nem nagyon lehetett tejfölt kapni és ami kevéshez hozzájutottunk, az kellett az ételekhez :)

      Törlés
  4. Én is szeretem a tejfölös kenyeret, néha ma is rám jön (egyébként sok tejfölt használok, szeretem), de csak úgy, méz nélkül. Az eszembe nem jutott volna:-)

    VálaszTörlés
  5. Nyami megindult a nyálelválasztásom!:)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.