Köménymagleves (kórház induló)

2013. május 29., szerda · Posted in

Elnézést kérek, amiért ez a leves nem felem meg a blog mottójának :) Ezt nosztalgiából készítettem el és azért, hogy megörökítsem. 

Régebb ezt a levest készítették és tálalták a betegnek, de azon kívül, hogy köménymag van benne, semmi köze az egészséges táplálkozáshoz. A köménymag jó a gyomorbántalmakra, gátolja a puffadást, de ez a sok liszt és zsír, amit én végül mellőztem (mármint a zsírt, olajat), egyáltalán nem egészséges.  Nagyanyáink étele, mi anno a pirított kenyérkockát szerettük belőle, a leves nem nagyon smakkolt nekünk :)  


Hozzávalók 2 személyre:
  • 2 kk köménymag,
  • 1 nagy fej hagyma,
  • 2 ek liszt, 
  • 1 kk pirospaprika,
  • fejenként 1 szelet kenyér felkockázva és kevés olajon megpirítva,
  • só,
  • víz.

A köménymagot a hagymával annyi vízben, hogy bőven ellepje,  egy kis csészében jól kifőztem, majd a levét leszűrtem. Egy teflon lábasban 2 ek lisztből száraz rántást készítettem: folyamatos kavarás mellet megpirítottam kicsit a lisztet, majd hozzáadtam a pirosparikát és ismét folyamatos, csomómentes kavarás mellett felöntöttem vízzel. Van aki olajosan készíti, de az sem egészséges, fölösleges az olaj. Utána a rántást és a köménymaglevet egybeöntöttem és hagytam a lisztet kiforrni, majd sóztam, hogy kész leves legyen. Kevés olajon (itt is spóroltam) megpirítottam a kenyérkockákat. Tálaláskor a leveshez kenyérkockát adunk, így fogyasszuk.

4 Responses to “Köménymagleves (kórház induló)”

  1. Hát én azt mondom, ez sokkal egészségesebb, mint sok mai étel. Én kimondottan szeretem a köménymaglevest, zsíros ételek, disznóvágás után, mindig ilyet készítünk.

    VálaszTörlés
  2. Ezt a levest elég gyakran szoktam én is főzni mert nagyon szeretjük. Szoktam pirítani kenyeret hozzá de én nem szeretem hozzá. A napokban fedeztem fel hogy nem találtalak a névsorban valahogy eltüntél, de jöttem vissza!

    VálaszTörlés
  3. Érdekes, hogy különböznek a vélemények :) Én sokat főztem, amikor édesanyám beteg volt, mert nem sok mindent tudott enni, de azóta se. Ezt is csak mutatóba :)

    Éva, örülök, hogy "megkerültem" :)

    VálaszTörlés
  4. Mi kimondottan szeretjük a köménylevest, még a gyerekek is. Én egészségesnek tartom, többnyire ünnepek után szoktam főzni, amikor már elegünk van a húsból.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.