Szilvás ordás piskóta

2013. július 23., kedd · Posted in , , ,

Ez a recept a régi, egyszerű piskóta receptje, az orda csak extra bele. Épp volt otthon és gondoltam próbáljuk ki milyen az orda szilvával párosítva? Nagyon finom :)


Hozzávalók a piskótához:
  • 4 egész tojás,
  • 25 dkg cukor,
  • 25 dkg liszt,
  • 1/2 csomag sütőpor,
  • 1 csomag vaníliás cukor,
  • 1 kávéscsésze víz
Kell még hozzá:
  • 25 dkg orda,
  • 2 egész tojás,
  • 10 dkg cukor,
  • kimagolt szilva
  • 2 csomag vaníliás cukor.
A 4 tojást szétválasztottam. A fehérjékből kemény habot vertem és félretettem. A tojássárgákat a cukorral addig kavartam, míg habos nem lett. Ekkor hozzáadtam a kávéscsésze vizet és folyamatos kavarás mellett a lisztet, amiben előzőleg elkevertem a sütőport. Utána kanállal, óvatosan hozzáadtam és beleforgattam a tojásfehérjét, majd az egészet egy sütőpapírral kibélelt tepsibe öntöttem.
Az ordát a két tojással, a cukorral és a vaníliás cukorral simára kavartam és kiskanállal a tészta tetejére szaggattam, egyenletesen elosztva, mint a Boci szeletnél. Utána pedig ráhelyeztem egyenletesen elosztva a megmosott, kimagolt szilvát. Előmelegített sütőben szép barnára sütöttem.

4 Responses to “Szilvás ordás piskóta”

  1. Hát ezt nagyon enném! Minél jobban elérhetetlen számomra az orda, annál inkább:)))

    VálaszTörlés
  2. Én is sajnálom, hogy nincs nálunk, nagyon finom lehet ebben a süteményben is! :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.