Tapasztalt konyhatündéreknek egy 10 pontos kérdés

2013. július 24., szerda · Posted in

Vasárnap reggel kaptunk egy szatyor nyári gyümölcsöt egy kedves ismerőstől. Volt közötte bőven szilva, apró szemű, viszont nagyon édes. Örültem is neki, mert gondoltam jó lesz az ordás szilvás piskotához.

Jó is lett, finom lett, viszont a szilva sütés után savanyú lett. Nem volt rossz, mert igazán passzolt az ordához, de valahogy fura.

Ti mit tudtok erről? Minden szilva megsavanyodik sütés közben? Biztos van erre tudományos magyarázat, csak én vagyok tudatlan.

4 Responses to “Tapasztalt konyhatündéreknek egy 10 pontos kérdés”

  1. Hát nem vagyok én sem olyan tapasztalt konyhatündér, de az érett szilva nálam sosem savanyodott meg, viszont lehet, hogy ez a nyári szilva alapjában is savanykásabb, mint a nyári almák is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát épp ez az, hogy ez nagyon édes volt. Mondtuk is, hogy milyen finom, milyen jó lesz és akkor jött a nagy csalódás, hogy savanyú lett a sütiben :)

      Törlés
  2. Ha ez az aprószemű szilvácska volt, pici, kerek, sárga vagy lilás-bordó színű akkor ez a mirabella szilva, más népiesebb nevén fosóka szilva /ez az elnevezés utal arra, ha nyersen sokat eszel belőle, előbb-utóbb futni kell, később megszokja a gyomor és már nincs ilyen gond vele/ ez szinte vadon nő az erdők, az utak szélén, szinte magától nő ki a kiskertekben, madarak ejtik el a magját. Nagyon finom, édes, nem magvaváló, tehát lekvárnak, gyümölcslevesnek paszírozni kell és igen, befőzéskor is sok cukrot kell adni hozzá, mert a főzés során savanyú lesz. Befőttnek is lehet eltenni, finom.
    Én már mindezt végigcsináltam vele onnan tudom, két ilyen fánk is van, egyébként nagyon egészséges, nyugodtan fogyasszátok, süss vele, csak több cukorral:-))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Anikó, köszi szépen a hozzászólást, azt hiszem kicsit felnyitottad a szemem. Én is ismerem a "fosos" szilvát, de én csak a sárga változatát. Volt nekünk régebb abból. Ez méretre akkora mint a fosos szilva, de nem sárga, hanem lila és még hamvas is. Így, ahogy mondod, gondolom akkor ez is az lehet, csak engem megtévesztett a színe.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.