Fényes almás sütemény

2013. augusztus 4., vasárnap · Posted in , ,

Ez a sütit már megjelent a régi blogomon, itt. Most viszont nyári almával készítettem és fehér liszttel, a margarin helyett pedig vajat használtam.


Hozzávalók a tésztához:
  • 60 dkg finomliszt,
  • 1 tasak szárított élesztő,
  • 150 ml langyos tej,
  • 10 dkg cukor,
  • 2 tojás,
  • 20 dkg vaj,
  • negyed kk. só,
A töltelékhez:
  • 70 dkg reszelt alma (nyári alma),
  • 10 dkg cukor,
  • őrölt fahéj ízlés szerint (én kb. 2 kávéskanálnyit tettem hozzá),
  • zsemlemorzsa (hogy jól eltakarja a tésztát)
A tetejére:
  • 1 tojás felverve
A lisztet egy keverőtálba tettem, hozzáadtam a szárított élesztót, a sót, a cukrot és jól összekavartam. Belevágtam a vajat, majd hozzáadtam a langyos tejet jól összegyúrtam. Kb. 1/2 órát pihentettem meleg helyen.

Amikor a tészta már majdnem duplájára kelt, ketté osztottam úgy, hogy az egyik fele kicsit nagyobb legyen, mondjuk 60 - 40% arányban. Egy normális méretű tepsit kibéleltem sütőpapírral. A tészta egyik  egyik részéből akkora lapot nyújtottam, amekkora a tepsi alja és még kb. 1 ujjnyi az oldalain. Kibéleltem vele a tepsit, majd helyenként enyhén megszurkáltam villával. Erre a lapra annyi zsemlemorzsát szórtam, amennyi a lapot jól betakarta. Ehhez a nyári almához kicsit több zsemlemorzsa szükséges, mert a nyári alma sokkal vizesebb. Rátettem a reszelt almát egyenletesen elosztva, rászórtam a 10 dkg cukrot és a fahéjat.

Kinyújtottam a másik lapot is, akkorára, hogy a tésztát betakarja és ráhelyeztem a reszelt almára, szépen elegyengetve, hogy a szélein ne jöjjön ki az alma.

A tetejét megszurkáltam villával, utána megkentem a felvert tojással. Ettől lesz fényes, ahogyan a neve is jelzi. Előmelegített sütőben, lassú tűzönpirosra  sütöttem.


2 Responses to “Fényes almás sütemény”

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.