Diétás zöldségleves hasmenéses betegnek

2013. szeptember 17., kedd · Posted in

Sajnos tapasztalatból írom, orvosi ajánlásra készült ez a leves. Gondoltam jól jön majd valakinek, ha ilyen helyzetbe kerül.


Hozzávalók:
  • sárgarépa,
  • fehérrépa,
  • hagyma,
  • rizs,
  • só. 
A sárgarépát és a fehérrépát megtisztítottam és darabokra vágtam, majd elegendő vízben feltettem főni. Hozzáadtam a hagymát egészben, megsóztam és majdnem puhára főztem.  Hozzáadtam a rizst és addig főztem, amíg minden puha lett. Tálalás előtt a hagymát kivettem a levesből.

Az benne a lényeg, hogy rizzsel készült. Köztudott, hogy a rizs jó a hasmenéses betegnek, de az már kevésbé ismert, hogy nem maga a rizs használ, hanem a rizsnyák, ami kifő belőle. Ezért, ha nem levesbe főzzük, hanem csak magára, nem kell leöblíteni, mert akkor elveszti a gyógyhatását.  

One Response to “Diétás zöldségleves hasmenéses betegnek”

  1. Bizony, jók az ilyen receptek:) Mi még köménymagos levest is szoktunk főzni olyankor:)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.