Lekváros táska

2014. február 17., hétfő · Posted in ,


Hozzávalók: 
  • 1/2 kg liszt,
  • 2,5 dl langyos tej (nekem ennyit vett fel),
  • 1 tasak száraz élesztő,
  • 1 tojás + 1 sárgája,
  • 1 kk vaníliás cukor,
  • 4 ek kristálycukor,
  • 3 ek olíva olaj,
  • 1 tojásfehérje a kenézhez.
A lisztet, a cukrot, a vaníliás cukrot egy tálba tettem, hozzáadtam a száraz élesztőt és jól összekavartam. Hozzáadtam az olajat, az enyhén felvert 1 tojást+tojássárgát, majd a langyos tejjel tésztát gyúrtam belőle. A szokásos módon megkelesztettem. Utána fél centi vastagra nyújtottam, majd a vágóval (ami a képen látható) kivágtam. A vágó másik (recés) felére tettem a kör alakú tésztát, közepébe fék kk lekvárt tettem, majd összzártam a vágót, így a recés széle összeragadt és kész volt a táska. Megkentem a táskák tetejét tojásfehérjével.


Sajnos sütéskor nem maradt meg a szép recés széle, de annyi baj legyen! Előmelegített sütőben pirosra sütöttem.

2 Responses to “Lekváros táska ”

  1. Fincsi lehet! :) Ezzel a kütyüvel szoktam én a barátfülét készíteni :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ennek a kütyünek még van 2 darbja, kisebbek :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.