Az elrontott süti meséje :)

2014. július 13., vasárnap · Posted in , ,

... avagy hogyan lett lekváros tekercs helyett  lekváros, kakaómázas emeletes piskóta :)


Igen, amint említettem lekváros tekercset szerettem volna készíteni. Ki is szemeltem a receptet, el is készítettem, szépen meg is sült. Eddig minden menetrendszerűen zajlott. A baj ott kezdődött, hogy amikor kivettem a ütőből, nem úgy nézett ki, mint ahogy én azt elvártam tőle :) 

Elég hamar rájöttem, hogy nem jól választottam meg a tepsit. A jelek szerint nagyobba kellett volna önteni ahhoz, hogy laposabb legyen. Útólad minden világos ugye? :)  Szóval az eredményezett piskótalapot nem lehetett felcsavarni, annyira vastag volt. Elvágni sem lehetett, mert ahhoz várni kellett volna, amíg kihűl, de ha már kihűlt, nem lehet felcsavarni, mert törik, melegen nem lehet vágni, és egyáltalán nem voltam benne biztos, hogy szép egyenletesen el tudom vágni. Szóval a tekercs variáns kútba esett. 

Mivel eléggé egyenletlen lett a lap, ezt a megoldást találtam: elvágtam hosszába három részre, szőlőlekvárt kentem a lapok közé, készítettem egy kakaós mázat és stílusosan (ez javában nagyzolás, gondoltam hátha valakit be tudok csapni úgy, hogy művészinek lássa) lecsepegtettem vele a sütit. A monotóniát elkerülendő, megszórtam színes cukorkával :D 

Most egy jó adag nagyképűséggel nevezhetném emeletes busznak, meg találhatnék neki valami elvont, artisztikus elnevezést, de inkább bevallom, hogy elrontottam a lekváros tekercset és ez lett belőle :)

Leírom a receptet is, mert nem azzal van a baj.

Hozzávalók a tésztához: 
  • 6 egész tojás,
  • 6 ek cukor,
  • 6 ek liszt,
  • 1/2 csomag sütőpor.
A töltelékhez:
  • szőlőlekvár.
A mázhoz:
  • 6 dkg cukor,
  • 2 ek kakaópor,
  • 2 ek víz, 
  • 1 dkg vaj.
A tojásokat habosra kavartam a cukorral, majd apránként hozzáadtam a sütőporos lisztet. Sütőpapírral kibélelt tepsibe öntöttem. Én 20x30-as tepsit használtam. Nagyobb kell!!! Előmelegített sütőben 20 perc alatt megsütöttem. Miután láttam, hogy kútba esett az eredeti terv, levágtam a széleit, három részre osztottam és hosszában elvágtam. Az első lapot megkentem savanykás szőlőlekvárral, rátettem a második lapot, azt is megkentem lekvárral és rátettem a harmadik lapot. igyekeztem egyenesre kihozni, ezért fordítva tettem egymásra a lapokat, de nem sikerült, mert a közepe elég púpos lett, de ezek után ez már csekélység :) Utána a 6 dkg cukrot, 2 evőkanál kakaót, és 2 evőkanál vizet kikevertem, majd lassú tűzön addig főztem, amíg a cukor el nem olvadt.  Rögtön belekevertem az  1 dkg vajat és  a süteményre öntöttem, majd megszórtam színes cukorkával.  

Kedves olvasók, ez volt az elrontott süti meséje :)

One Response to “Az elrontott süti meséje :)”

  1. Egész helyes emeletes busz kerekedett belőle:-)
    Jó volt olvasni, no nem azért, mert kárörvendtem, hanem olyan szemléletesen írtad le!
    No meg mert ma én is elrontottam az egyik sütit, de azon nyomban kitaláltam, mit kezdek vele. Majd holnap!

    A ló is megbotlik, pedig négy lába van:-)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.