Meggyleves

2014. július 12., szombat · Posted in ,

Gyerekkoromban sok gyümölcslevest ettünk, mindenki szereti, de én sajnos elég ritkán készítek. Most, hogy meggyszezon van, gondoltam itt az ideje elkészíteni. 


Hozzávalók 4 személyre:
  • 1/2 kg meggy kimagolva,
  • 1 tojás, 1 csésze tej,
  • cukor ízlés szerint.
A meggyet megmostam, kimagoltam és a kellő mennyiségű vízzel feltettem főni. Hozzáadtam a cukrot és fellobbantottam, vagyis forrásponttól még pár percig hagytam főni. Nem kell agyonfőzni. A tojást szétválasztottam, a fehérjét a fővő leveshez adtam és megfőztem, utána levettem a tűzről. A sárgáját a csésze tejjel elkavartam és a leveshez adtam. Hidegen, melegen egyaránt tálalható.

2 Responses to “Meggyleves”

  1. Nálunk bizony gyakran követelik a gyümölcslevest:-)
    Ami nekem új, hogy belefőzöd a tojásfehérjét. De biztos vagyok benne, hogy nem rontja el a leveskét!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gerdi, én minden eresztékes (habarásos) levesbe belefőzöm a tojásfehérjét. Finom, nem rontja el az ízét. Itt kicsit furán néz ki, mert a meggy megfesti a tojásfehérjét, nem lesz fehér, hanem rózsaszín, de így kell elfogadni. Próbáld ki, legalább nem megy kárba a tojásfehérje, vagy nem kell azon gondolkozni, hogy mi legyen vele. :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.