Barackos szilvadzsem

2014. augusztus 17., vasárnap · Posted in , , ,

Nagy mestere vagyok a gyümölcsök összepárosításában ami a dzsemeket illeti. Ilyen még nem volt a történelmemben. Épp volt barack is, szilva is itthon, így kipróbáltam és nem bántam meg. 


Hozzávalók:
  • 2,5 kg besztercei szilva,
  • 4 őszibarack,
  • 4 szegfűbors,
  • 10 szegfűszeg,
  • 2 ujjnyi hosszú fahéj,
  • 10 ek cukor,
  • 2 késhegynyi szalicil.


A  gyümölcsöket jól megmostam, kimagoltam őket és a barackot szeletekre vágtam, majd feltettem főni. Hozzáadtam a főszereket és kavargatás mellett addig főztem, amíg egy jó massza lett belőle. Ez kb. 1,5 órát vett igénybe. Ekkor levettem a tűzről, belekavartam a szalicilt, majd üvegekbe töltöttem és száraz dunsztba tettem másnapig.

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.