Káposztás lepény

2014. augusztus 20., szerda · Posted in ,


Hozzávalók a tésztához:
  • 500 g liszt,
  • 20 g margarin,
  • 1 csipet só,
  • 1 tasak száraz élesztő (lehet friss is),
  • kb. 250 ml langyos víz,
  • 1 tojássárga a kenéshez.
Hozzávalók a töltelékhez:
  • 1 nagy fej káposzta,
  • só,
  • bors,
  • kevés olaj.

A káposztát megtisztítottam, legyalultam és enyhén besóztam, majd hagytam kicsit puhulni. Időnként összevacskoltam, majd kb. 30 perc után kicsavartam és kevés olajjal és vízzel feltettem dinsztelni. Néha megkavartam és addig dinszteltem, amíg kb. félpuha lett. Ekkor levettem a tűzről, leszűrtem a maradék levét és megszórtam borssal.

A lisztet a dagasztó tálba tettem, hozzáadtam a sót, a száraz élesztőt, belevágtam a margarint, összekevertem és a langyos vízzel tésztát gyúrtam belőle. Meleg helyen fél órát kelesztettem.  Lisztezett deszkán kicsit átgyúrtam, majd két részre osztottam. Az egyik felét a forma méretére nyújtottam úgy, hogy a szélén 2 ujjnyi pereme legyen. A kerek formát margarinnal megkent sütőpapírral kibéleltem, majd óvatosan belehelyeztem a tésztát. Megszurkáltam villával és beletettem a ledinsztelt káposztát. A maradék tésztát megint elosztottam 1/3 - 2/3 arányban. A nagyobbik részből egy kerek lapot nyújtottam és ráhelyeztem a káposztára, a széleit ügyesen elegyengetve, hogy mindenhol betakarja a káposztát. A maradék tésztából próbáltam művészkedni kicsit, de mivel elég gyerekcipőben jár az efféle tudásom, sajnos csak annyit tudtam kihozni, amennyi a képen látszik. 

A tészta tetejét megkentem tojássárgával, megszórtam durva sóval és előmelegített sütőben megsütöttem.

2 Responses to “Káposztás lepény”

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.