Spenótleves

2014. november 30., vasárnap · Posted in ,

Sokan vannak, akik a spenót szó hallattára hidegrázást kapnak, mert nem mindenki szereti a spenótot. Nálunk nagy sláger a spenót, de eddig kizárólag főzeléknek ettük. Én így tanultam nagymamámtól, édesanyámtól, ezt szoktuk meg. Most viszont kipróbáltam a spenótlevest is. Sok változata kering a gasztro blogoszférában, de én a saját fejem után, ezt találtam ki. Finom lett, megtartom a receptet :)


Hozzávalók 2 személyre:
  • 5 - 6 gombóc fagyasztott spenót,
  • kb. 0,75 L víz,
  • 1 kk. só,
  • 3 cikk fokhagyma egészben, de aki gondolja, bele is törheti
  • 1 egész tojás,
  • 1 bögre tej (250 - 300 ml).
A vizet feltettem főni és beledobtam a fagyasztott spenótgombócokat. Hozzáadtam a sót, a fokhagymát és kb. 15 percig hagytam főni. A tojást szétválasztottam, a fehérjét beleöntöttem a fővő levesbe és megfőztem. A sárgáját elkavartam a tejjel, majd hozzáadtam a fővő leveshez és még kb. 5 percig hagytam főni. 

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.