Diós, tejfölös csirkecomb krumplipürével

2015. január 16., péntek · Posted in , ,


Azt is megértem, hogy a diót hússal párosítom. Ez nagy szó, mert eddig még soha nem csináltam ilyent és kb. 1 hét kellett, amíg rávettem magam, hogy ezt a receptet elkészítettem. Mazsolás húst már készítettem, de diós ez az első.

Nekem nagyon tetszik ez az ízkombináció, remekül passzol, de ne vigyázni kell az arányokra, szerintem, aki most kóstolja, az inkább kevesebbet tegyen a dióból elsőre, mert a dió elég erős ízt kölcsönöz a szósznak. Én is csak 5 dkg-ot használtam és ez épp elég.

Hozzávalók:
  • 350 ml tejföl (én 16%-ost használtam),
  • 3 csirkecomb,
  • 5 dkg darált dió,
  • 2 dkg vaj,
  • 1 hagyma,
  • 2 cikk fokhagyma,
  • 1 csapott evőkanál liszt,
  • 2 evőkanál olíva olaj,
  • só,
  • bors. 
A csirkecombokat  megnyúztam, kettévágtam, megmostam, és hagytam lecsepegni. A serpenyőben a 2 evőkanál olívaolajat felforrósítottam, majd a megsózott és beborsozott csirkecombokat, fedő alatt pirosra sütöttem benne.

Amíg a combok sültek, elkészítettem a diós szószt. A hagymát meghámoztam, megmostam és apró kockára vágtam. A vajat megolvasztottam, hozzáadtam a hagymát és üvegesre pároltam. Amikor a hagyma már puha volt, hozzáadtam az apróra vágott fokhagymát is és még 1 - 2 percig pároltam. Hozzáadtam a lisztet, kavargatás mellett hozzáadtam a tejfölt és a diót. Kb. 1 kávéskanál sóval ízesítettem és kb. még 5 percig kavargattam lassú tűzón, hogy az ízek összeérjenek. Krumplipürével tálaltam.


Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.