Köttes palacsinta szilva-, eper-, és barackdzsemmel

2015. március 22., vasárnap · Posted in ,

Egyik nagymamámnak volt a kedvence, sokszor sütött. Ő valahogy másképp készítette de én nem rajongtam érte. Az övét csak úgy ettük magára, cukor vagy dzsem nélkül és mintha olyan csigaforma  lett volna ellapítva, mint egy lepény. A receptet nem tudom, de ha akkor nem rajongtam érte, valószínű most sem rajonganék érte.



Gerdinél viszont nagyon jó köttes receptet találtam és elhatároztam, hogy egyszer kipróbálom. Azóta eltelt egy év és eljött a köttes ideje :) Kicsit átalakítottam a receptet és eleve féladagot készítettem, tehát a mennyiség fél adagra vonatkozik.

Hozzávalók:
  • 20 dkg liszt,
  • 2 dl tej,
  • 1 evőkanál cukor,
  • csipet só,
  • 1 tojás,
  • 1/2 tasak szárított élesztő,
  • olaj a sütéshez,
  • dzsem a fogyasztáshoz
A lisztet keverőtálba tettem, hozzáadtam a sót, a szárított élesztőt és elkevertem. A tejet meglangyosítottam és feloldottam benne a cukrot. A  tojást felvertem és hozzáadtam a tejet, majd az egészet, apránként, kavargatás mellett a liszthez adtam, vigyázva, hogy ne legyen csomós a tészta. Meleg helyen 30 - 40 percet kelesztettem.

Forró olajban, evőkanállal adagolva, mindkét felüket megsütöttem. Szilva-, eper-, és barackdzsemmel tálaltam, de lehet porcukorral is, vagy csokikrémmel, ízlés szerint.

Nagyon finom, szivacsos tésztája van, csak ajánlani tudom.



4 Responses to “Köttes palacsinta szilva-, eper-, és barackdzsemmel”

  1. Nagyon cukik ezek a kis apró palacsinták! Tetszenek! :)

    VálaszTörlés
  2. De örülök, hogy elkészítetted! Szép kis palacsinták lettek! Anyósom gyakran készít, s mindig kapunk belőle, így én nagyon régóta nem sütöttem. Pedig nem tudjuk megunni! :-)
    Azért kíváncsi lennék a Nagymamád receptjére...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Gerdi! A nagyi receptjét már nem fogjuk megtudni. Fura teremtés volt, abból a fajtából, aki azt vallja, hogy csak ő tud mindent, ő tudja a legjobban és ha más is tud valamit, az tuti tőle tanulta. Megmaradt a füzete, meg millió papírfecnire feljegyzett recept, de ez nincs köztük.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.