Mákos zserbó

2015. március 10., kedd · Posted in , ,

Szerintem a zserbó amolyan kötelező klasszikus sütemény, olyannak képzelem el, mint a húslevest a levesek között. Ennek ellenére én mostanig húztam, halasztottam az elkészítését. Barbinál megláttam a mákos változatot és el is készítettem, kis változtatással. 



Hozzávalók:
  • 380 g liszt
  • 1 egész tojás
  • 1 tojás sárgája
  • 50 g cukor
  • 200 g 70%-os Rama margarin
  • 1 dl 1,5%-os tej
  • 10 g száraz élesztő
  • 1 csipetnyi sütőpor
  • 1 csipet só
Töltelék:
  • 160 g darált mák
  • 12 dkg porcukor
  • 1 üveg házi ribizlilekvár
Fényes csokoládémáz:
  • 50 g 70%-os Rama margarin
  • 100 g cukor
  • 2 evőkanál holland cukrozatlan kakaópor
  • 2 evőkanál víz
A lisztet a dagasztótálba szitáltam, hozzáadtam a szárított élesztőt, a sütőport, a sót, a cukrot és jól összekevertem. Belevágtam a margarint és azt is jól elkevertem. A langyos tejben felvertem a tojást és a tojássárgát, majd a liszthez adtam és jól összedolgoztam. Nekem még kellett hozzá liszt ahhoz, hogy jól nyújtható tésztát kapjak, így adtam még hozzá.

A tésztát 3 egyenlő részre osztottam, de most lemértem, hogy tényleg egyenlő legyen. A tepsit sütőpapírral kibéleltem és 3 db 25x30-as lapot nyújtottam. A mákot ledaráltam és összekevertem a cukorral. A   sodrófára segítségével az első lapot a tepsibe tettem, majd megkentem ribizlilekvárral, majd megszórtam darált, cukrozott mákkal. Ráhelyeztem a második lapot és azt is megkentem ribizlilekvárral és megszórtam cukrozott mákkal. A harmadik lapot kicsit nagyobbra nyújtottam, ráhelyeztem a többire és körbe ráhajtottam a széleit.

Szobahőmérsékleten letakarva egy órát kelesztettem. Sütés előtt a felső lapot megszurkáltam villával. Előmelegített sütőben egyenletes világospirosra sütöttem.

Vízgőz felett összeolvasztottam a margarint,  a cukrot, a kakaót és a vizet, majd a kihűlt sütemény tetejére kentem. 24 órára hűtőbe tettem. Barbi a forróvízbe mártott késsel való szeletelést ajánlotta, de nekem a 24 óra hűtés után a száraz késsel való vágás kitűnően sikerült.


2 Responses to “Mákos zserbó”

  1. Nálunk a mákos a nyerő, ebből nem szabad sajnálni a lekvárt, hogy jó szaftos legyen. Ribizlivel is finom lehet, az is kicsit pikáns savanykás.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.