Tárkonyecet vagy ecetes tárkony

2015. május 13., szerda · Posted in , , ,

... kinek hogy tetszik.

Megjelent a tárkony és itt az ideje tankolni télire. Minden évben szoktam eltenni tárkonyt, mert sokféle tárkonyos levest készítek és a tárkonyecet kiváló savanyító.


Megmostam bő vízben a tárkonyt és hagytam lecsepegni. Utána leszedtem a tárkonyleveleket a szárról és egy nagy tálban besóztam. Többszöri kavargatás, forgatás mellett hagytam 24 órát állni. Utána üvegekbe tettem és felöntöttem ecettel. Nagyon összeesik a tárkony, ezért sokat kell venni.

Használatkor a tárkonyt is belefőzöm a levesbe és után a tárkonyecettel ízesítem. Ebben az a jó, hogy az elhasznált ecetet mindig pótolom (az ecet átveszi a tárkony ízét) és így mindig tele van az üveg tárkonyecettel.


A tárkonyszárakat meg szoktam szárítani és fel szoktam használni az uborkaeltevésnél. Kiváló ízt ad az uborkának.

2 Responses to “Tárkonyecet vagy ecetes tárkony”

  1. Örülök, hogy rátaláltam a blogodra, nagyon klassz!
    Tárkony és bazsalikom ecetet én is szoktam készíteni, nagyon finomak :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Üdvözöllek itt! :)
      Én is örülök, hogy rátaláltam a tiédre, mert sok jó recepted van. Tanulhatunk egymástól :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.