Élesztő nélküli, kolbászos - sajtos pizza

2015. augusztus 21., péntek · Posted in


Előkészítési idő: 5 perc.
Pihentetési idő: 30 perc.
Sütési idő: 25 perc.

Hozzávalók 1 db. 26 cm átmérőjű pizzához:
  • 3/4 bögre fehér liszt,
  • 1 evőkanál olíva olaj,
  • 100 ml 3,5%-os kefir,
  • 1 mokkáskanál só,
  • 1/2 mokkáskanál sütőpor.
Hozzávalók a feltéthez:
  • 2 evőkanál házi pizzaszósz,
  • 1 debreceni szeletelve,
  • kevés trappista sajt reszelve,
  • 3 csipet oregánó. 


Az olajat a kefirrel összekavartam, majd hozzáadtam a sütőporos lisztet és a sót. Kicsit összedolgoztam, majd fóliával letakarva 30 percre hűtőbe tettem pihenni. Utána lisztezett deszkán kerekre  nyújtottam, megkentem pizzaszósszal, megszórtam oregánóval, rátettem a felszeletelt debrecenit és rászórtam a reszelt sajtot. Előmelegített sütőben 25 perc alatt ropogósra sütöttem.

Figyelem: vigyázni kell a feltéttel, mert a hús és a sajt is zsíros és ha sok van belőle, akkor "szalonnás" lesz a tészta. 


Eddig számomra ez a legjobb recept. Hamar elkészül, nem kell gyúrni, se keleszteni és finom, ropogós lesz a tésztája. Ez az élesztő nélküli tészta könnyebb a gyomornak is. Nekem most csak trappista sajtom volt, ami elég zsíros, de keveset tettem belőle, viszont jó szárazabb sajtot használni.

4 Responses to “Élesztő nélküli, kolbászos - sajtos pizza”

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
martinelli. Üzemeltető: Blogger.